Købsinfo
Om vores vinkøleskabe
På vinkøleskabet.dk sælger vi vinkøleskabe af varemærkerne mQuvée og Cavin. Vi har mange servicekontakter og en stor viden indenfor området. Hvis du er interesseret i et produkt, som du ikke kan finde på vores hjemmeside, er du velkommen til at kontakte os. Ofte har vi mulighed for at skaffe det produkt du søger.
BETALINGSMETODE
Kortbetaling
Ved kortbetaling reserveres ordresummen direkte på kortet ved afgivet bestilling. Beløbet trækkes på kortet i løbet af 7 dage, fra bestillingen er afgivet. Hvis du ikke ønsker, at pengene bliver trukket fra din konto, før varen leveres, beder vi dig om at vælge en anden betalingsmulighed.
Forudbetaling
Du kan vælge at forudbetale dine produkter inden levering. Vi sender en
ordrebekræftelse via mail, som du betaler til vores bankkonto. Vi sender din bestilling, så snart pengene er registreret hos os. Det plejer at tage 2-3 bankdage, inden vi kan se pengene på vores bankkonto. Når bestillingen derefter afsendes, får du en faktura som bogføringsbilag.
Klarna
Sammen med Klarna tilbyder vi følgende betalingsmuligheder, hvor betalingen foretages direkte til Klarna:
PayOverTime: Opdel betalingen over ønsket periode. Der foretages en kreditvurdering for at kunne udstede en faktura.
PayOverTime: Opdel betalingen over ønsket periode. Der foretages en kreditvurdering for at kunne udstede en faktura.
Trustly
Sammen med Trustly tilbyder vi direkte bankbetaling, hvor betalingen foretages direkte fra bankkonto til bankkonto via Trustly.
MobilePay
Med MobilePay kan du gennemføre dit køb hurtigt, nemt og sikkert direkte fra din mobil.
Vælg MobilePay som betalingsmetode ved kassen, indtast dit mobilnummer, og bekræft købet i appen. Betalingen godkendes med ansigtsgenkendelse, fingeraftryk eller din personlige kode.
Dine betalingsoplysninger deles aldrig med os, hvilket sikrer en tryg og privat transaktion.
Vælg MobilePay som betalingsmetode ved kassen, indtast dit mobilnummer, og bekræft købet i appen. Betalingen godkendes med ansigtsgenkendelse, fingeraftryk eller din personlige kode.
Dine betalingsoplysninger deles aldrig med os, hvilket sikrer en tryg og privat transaktion.
LEVERINGSINFORMATION
Hvis du køber et vinkøleskab hos os, leveres det hjem til dig, hvis du bor i Danmark (gælder ikke Færøerne og Grønland). Du behøver altså ikke at hente vinkøleskabet på et postkontor eller lignende. Vi leverer med Skanlog og GLS, og det er muligt at tilkøbe bærehjælp eller aftenlevering. Notér dog at når varen bringes ud, skal du kun regne med at den bliver leveret til døren, og ikke at den bliver bragt ind i dit hjem, hvis du ikke har valgt det tillæg. Hvis du bor i en lejlighedsbygning, leveres varerne normalt til hoveddøren i stueetagen. Hvis du bor i et boligområde med nogen form for adgangsbegrænsning, såsom en låst bom, lukket port eller lignende, leveres varerne så langt som muligt på farbar vej. At få varen ind og placeret på det sted hvor du ønsker, kan tilkøbes, men er ellers på eget ansvar. Bemærk venligst, at Skanlog kun tilbyder bæringsservice for genstande, der vejer mindre end 90 kg. Vinkøleskabet vil blive leveret på en halvpalle, og er færdigmonteret. Varen kan blive leveret på to forskellige måder. Hvis varen bliver sendt ud til en firma-adresse, bliver den leveret indenfor 1-3 arbejdsdage. Hvis du som firmakunde ønsker at blive kontaktet for at aftale en bestemt dato og tid når varen skal leveres, kan dette godt aftales, men kontakt os gerne før du bestiller varen, så vi kan hjælpe jer med dette.
Levering til øer kan kun ske til øer med broforbindelse eller som er tilsluttet Trafikstyrelsens færgetrafik. Leverancer til andre øer sker til nærmeste terminal på fastlandet. Visse færgeruter kan kræve specialemballage.
Levering til øer kan kun ske til øer med broforbindelse eller som er tilsluttet Trafikstyrelsens færgetrafik. Leverancer til andre øer sker til nærmeste terminal på fastlandet. Visse færgeruter kan kræve specialemballage.
Hvis varen bliver sendt til en privatperson, bliver du kontaktet af Skanlog ca. en dag før levering. Hvis leveringstiden ikke passer dig, er det muligt at kontakte Skanlog og aftale en ny leveringstid, der passer bedre. For det meste får du så en 3 timers tidsperiode på den dato hvor levering skal ske, hvor du skal være hjemme for at modtage varen. Skanlog har forskellige lokale regler ift. fragt, og der kan derfor være mindre afvigelser i hvordan levering finder sted.
For ordrer under 500 DKK tilkommer der 59 DKK i fragtomkostninger.
For ordrer over 5000 DKK tilkommer der 299 DKK i fragtomkostning
For ordrer over 5000 DKK tilkommer der 299 DKK i fragtomkostning
Leveringstiden er 2-5 hverdage fra det tidspunkt, hvor ordren modtages, betales og forlader vores lager. Bemærk venligst, at på grund af helligdage kan leveringer tage længere tid end normalt.
Ved levering med indbæring
Ved levering med indbæring ligger ansvaret på dig for at beskytte dit gulv indtil det sted, hvor varen skal placeres. Personalet, der bærer varen, tager ikke skoene af.
Ændring af leveringsadresse
Ved justering/ændring af leveringsadresse opkræver vi et gebyr på 399 DKK.
Ubekræftet hjemmelevering
Hvis du ikke kan modtage din hjemmelevering inden for tre dage efter advisering, kan du blive opkrævet et ekstra håndteringsgebyr på 199 DKK pr. dag og pr. forsendelse.
Ikke afhentet levering
Hvis du ikke modtager eller afhenter din pakke inden for 14 dage, pålægges et gebyr for uafhentet pakke. Gebyret er 900 DKK for vinkøleskabe og vinopbevaringsskabe og 200 DKK for øvrige produkter.
Ændring af leveringsadresse
Ved justering/ændring af leveringsadresse opkræver vi et gebyr på 399 DKK.
Ubekræftet hjemmelevering
Hvis du ikke kan modtage din hjemmelevering inden for tre dage efter advisering, kan du blive opkrævet et ekstra håndteringsgebyr på 199 DKK pr. dag og pr. forsendelse.
Ikke afhentet levering
Hvis du ikke modtager eller afhenter din pakke inden for 14 dage, pålægges et gebyr for uafhentet pakke. Gebyret er 900 DKK for vinkøleskabe og vinopbevaringsskabe og 200 DKK for øvrige produkter.
BEMÆRK!
Bemærk at det er dit ansvar at kontrollere varen når du modtager den. Hvis der er skader på den modtagne vare, skal du rapportere fejlen/skaden til fragtmanden. Hvis du opdager en skjult skade, skal den rapporteres til os inden for 7 dage efter du har modtaget leveringen. Det er derfor vigtigt, at du selv modtager varen, så den ikke står og venter for længe uden at blive kontrolleret. Fragtskader der rapporteres mere end 7 dage efter levering, kan vi desværre ikke gøre noget ved.
FORTRYDELSESRET
Når du køber et af vores produkter, får du altid 14 dages fortrydelsesret. Du har derfor mulighed for at fortryde dit køb i op til 14 dage efter, at du har modtaget din vare. Varen skal ikke nødvendigvis være returneret inden for 14 dages-fristen, men vi skal have besked om, at du ønsker at udnytte returretten, inden fristen på de 14 dage udløber. Giv os besked via e-mail, mail eller telefon.
- E-mail: info@vinkoleskabet.dk
- Tel: 89 88 29 01
Tilbagebetalingen af købsværdien (herunder fragt & administrationsgebyr) sker hurtigst muligt. Lovkravet er 30 dage fra vores modtagelse af varen, men tilbagebetalingen sker almindeligvis hurtigere end dette.
Når du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og vil have refunderet købsværdien, er det en betingelse, at varen skal være i væsentligt uændret stand ved returneringen. Er varen blevet taget i brug, påregnes der et gebyr for den værdiforringelse, der fastsættes efter en vurdering af varens stand ved tilbagelevering. Vælger du at udnytte din fortrydelsesret, står du selv for returfragten. Du er velkommen til at kontakte os inden returneringen, så vi kan oplyse dig om, hvad returfragten beløber sig til, for netop din vare.
Ved en eventuel tvist følger vi Forbrugerklagenævnets retningslinjer.
Ved en eventuel tvist følger vi Forbrugerklagenævnets retningslinjer.
DATABESKYTTELSESPOLITIK
Vores privatlivspolitik er baseret på EU’s forordning om datalagring, der kaldes GDPR. Denne publicering og mere info kan findes på deres hjemmeside.
Lindström & Sondén AB, 556762-7392, Havsbadsvägen 1, 262 63 Ängelholm, er ejeren af den data der er indsamlet på denne hjemmeside. Vores privatlivspolitik styrer hvordan vi håndterer den indsamlede data.
1. Hvorfor lagrer vi data og hvordan bruger vi den?
Lindström & Sondén AB indsamler brugerdata, for at kunne tilbyde en god købsoplevelse. Vi indsamler data til 3 formål:
A. For at være i stand til at gennemføre køb.
B. Gennem kundekontakt, der opstår når kunder kontakter os.
C. Gennem vores loyalitetsprogram.
Dataene kan omfatte dit navn, leverings- og faktureringsadresse, mailadresse, telefonnummer og specifikke detaljer omkring dit køb eller ærinde. Venligst se vedhæftet Bilaga 1 for detaljerede oplysninger om de data vi lagrer. Udover datalagring modtager vi automatisk din IP-adresse når du besøger vores hjemmesider; dette er for at vi kan lære mere om tekniske dele, så som browsere og operativsystem. Dette er ikke knyttet til nogen personlige oplysninger. Vores hjemmesider bruger cookies for at gøre dem funktionelle.
2. På hvilke grundlag lagrer I data?
EU har opstillet en række grunde der anses for lovlige ift. opbevaring af data, såsom oplysninger, der er nødvendige for at indgå en kontrakt eller samtykke. Se Bilaga 1 for en beskrivelse af det grundlag vi baserer vores dataindsamling på.
3. Hvordan får I mit samtykke?
Når en ordre placeres, gemmes dataene på grundlag af kontraktmæssige grunde, for at kunne indgå en købsaftale. Når du deler personlige data ved at deltage i vores loyalitetsprogram, eller kontakte vores kundeservice kræver vi dit samtykke til datalagring i overensstemmelse med betingelserne i denne tekst. Vi gemmer kun dataene i det specifikke tilfælde.
4. Hvordan hæver jeg mit samtykke?
Hvis du har deltaget i vores loyalitetsprogram eller har haft kundekontakt med os og fortryder, kan du når som helst hæve dit samtykke ved at kontakte os på følgende måde: info@vinkoleskabet.dk eller LSbolagen, Havsbadsvägen 1, Ängelholm, 262 63 SWEDEN.
Det samme gælder ved ønske om at flytte dataene til andre virksomheder.
5. Sikkerhed
Vi forholder os til markedets best-practice for at sikre os, at vi beskytter dine personlige data på den bedst mulige måde. Hovedformålet med dette er at forhindre at dataene går tabt, bliver misbrugt, ændres eller ødelægges.
Personlig data deles ikke med en tredje part, udover:
- Til myndigheder ved mistanke om kriminalitet. Vi er forpligtet til at dele data ved mistanke om en forbrydelse.
- Godkendte partnere, der har brug for specifik information for at kunne gennemføre et køb. Dette inkluderer:
- Logistikpartnere til levering af varer
- Betalingspartnere, der skal opkræves for din ordre
- IT-partnere, som vi har brug for, for at drive vores virksomhed, f.eks. hosting-partnere og customer service-software.
6. Ændringer i vores privatlivspolitik
Alle ændringer i vores privatlivspolitik vil blive opdateret på vores hjemmeside. Hvis dette er presserende eller kritiske ændringer, kan de blive sendt ud via e-mail.
GARANTI OG REKLAMATION
Garanti mQuvée:
5 / 3 år. Læs mere
Andre varemærker:
Vi tilbyder 1 års garanti på samtlige vinkøleskabe, med service på stedet for de større enheder. Oplever du problemer med dit produkt uden for garantiperioden, hjælper vi dig med at kontakte leverandøren uden ekstra omkostninger.
5 / 3 år. Læs mere
Andre varemærker:
Vi tilbyder 1 års garanti på samtlige vinkøleskabe, med service på stedet for de større enheder. Oplever du problemer med dit produkt uden for garantiperioden, hjælper vi dig med at kontakte leverandøren uden ekstra omkostninger.
Reservedele
Ved bestilling af reservedele tillægges en administrativ gebyr per ordrenummer.
Privatpersoner: 120 kr
Virksomheder: 99 kr
Privatpersoner: 120 kr
Virksomheder: 99 kr
Bemærk! Ved montering af en ekstern sokkel på produkter, du køber hos os, skal det være muligt at fjerne soklen igen. Ved en eventuel reklamation afholdes meromkostninger, der opstår i forbindelse med egenkonstruktioner, af kunden.
Hvis du fortryder dit køb og sender varen tilbage til os, kræver vi også at modtage emballagen igen. På Vinkøleskabet.dk har du 2 års reklamationsret fra den dato du gennemfører dit køb. Hvis varen er skadet, eller der er anden fejl ved varen, så kontakt os venligst på info@vinkoleskabet.dk eller ring 89 88 29 01.
Garanti - B-varer
Produkterne er og sælges som tilbudsvarer. Produkterne kan have en emballage, som ikke er den originale, men de er ved leveringen forsvarligt emballeret. Produkterne kan have været i drift og/eller er blevet repareret. Inden salg bliver tilbudsvarer undersøgt grundigt funktionelt og æstetisk af vores tekniker. Dette er også grunden til, at du, selvom produktet er en tilbudsvare, får 6 måneders garanti.
Prisgaranti
Vores prisgaranti gælder i forhold til alle danske konkurrenter og i tilfælde af køb. Prisgarantien betyder, at hvis du finder et af vores produkter til en lavere pris noget sted i Danmark, så matcher vi denne pris. OBS! Prisgarantien gælder ikke efter køb.
Hvis du fortryder dit køb og sender varen tilbage til os, kræver vi også at modtage emballagen igen. På Vinkøleskabet.dk har du 2 års reklamationsret fra den dato du gennemfører dit køb. Hvis varen er skadet, eller der er anden fejl ved varen, så kontakt os venligst på info@vinkoleskabet.dk eller ring 89 88 29 01.
Garanti - B-varer
Produkterne er og sælges som tilbudsvarer. Produkterne kan have en emballage, som ikke er den originale, men de er ved leveringen forsvarligt emballeret. Produkterne kan have været i drift og/eller er blevet repareret. Inden salg bliver tilbudsvarer undersøgt grundigt funktionelt og æstetisk af vores tekniker. Dette er også grunden til, at du, selvom produktet er en tilbudsvare, får 6 måneders garanti.
Prisgaranti
Vores prisgaranti gælder i forhold til alle danske konkurrenter og i tilfælde af køb. Prisgarantien betyder, at hvis du finder et af vores produkter til en lavere pris noget sted i Danmark, så matcher vi denne pris. OBS! Prisgarantien gælder ikke efter køb.
GENBRUG AF GAMLE APPARATER
Ifølge lovgivningsmæssige krav er enhver forbruger forpligtet til korrekt og separat bortskaffelse af elektrisk og elektronisk udstyr (gamle apparater) fra husholdningsaffaldet. Også gamle batterier og lamper, der kan fjernes fra det gamle udstyr, skal bortskaffes separat.
Ved køb af en ny elektrisk eller elektronisk apparat har du mulighed for at lade os håndtere din gamle apparat gratis.
Hvis du ønsker, at den gamle apparat skal håndteres ved levering af den nye apparat, beder vi dig om at informere os på forhånd. Kontakt venligst vores kundeservice.
Det er dit ansvar at slette eventuelle personoplysninger fra den gamle apparat, du ønsker at kassere.
Vi beder dig om at pakke den gamle apparat og returnere den med pallen ved levering. Af logistiske årsager kan afhentning af den gamle apparat forekomme på en anden dag end leveringsdagen. Dette sker også efter aftale og fra fortovskanten.
Ved køb af en ny elektrisk eller elektronisk apparat har du mulighed for at lade os håndtere din gamle apparat gratis.
Hvis du ønsker, at den gamle apparat skal håndteres ved levering af den nye apparat, beder vi dig om at informere os på forhånd. Kontakt venligst vores kundeservice.
Det er dit ansvar at slette eventuelle personoplysninger fra den gamle apparat, du ønsker at kassere.
Vi beder dig om at pakke den gamle apparat og returnere den med pallen ved levering. Af logistiske årsager kan afhentning af den gamle apparat forekomme på en anden dag end leveringsdagen. Dette sker også efter aftale og fra fortovskanten.
ØVRIGE INFORMATIONER
Søgeplacering
Vores søgeresultater er baseret på relevans. Relevansen beror på data i produkternes titler, beskrivelser og specifikationer i forhold til søgeteksten. Rækkefølgen, som produkterne præsenteres i, rangordnes i overensstemmelse med, hvor hurtigt vores automatiserede system fastlægger produktet som relevant og sorteres derefter i faldende rækkefølge. Søgeplaceringen baseres aldrig på personlige informationer, og søgninger gemmes aldrig.
Håndtering og godkendelse af vurderinger
Produktomdömen fyller en viktig funktion i köpprocessen. För oss är det viktigt med transperans och därför visar vi endast omdömen som lämnats av kunder som handlat en produkt av oss.
Vi verificerer kunder vha. e-mailadressen, der blev anvendt både ved bestillingen og ved indsendelsen af anmeldelsen. Vores vurderinger administreres manuelt internt og offentliggøres derfor med en vis forsinkelse.